İngiltere: The Times "Çocuk Köle Çalıştırma Olayına ÇKP Yetkililerinin de Karıştığı Ortaya Çıktı"

Basın, Çin’in Shanxi Eyaletinde kaçırılıp köle olarak zorla çalıştırılan binlerce çocuğun korkunç hikâyelerini yayınlandı.

The Times’tan bir haber

“1,000’den fazla çocuğun kaçırılıp, köle olarak çalıştırılmak üzere vahşi bir insan ticaretinin parçası olarak satıldığı haberi Çin’i hem şoke etti hem de çok öfkelendirdi.

“Bu çocukların bazıları sadece sekiz yaşında ve her gün bir tuğla ocağında yetersiz yemek ile onaltı saat çalıştırıldı. Onlar vahşi köpekler ve istediği şekilde onları döven gangsterler tarafından kontrol edildi.

“Birçoğu o bölgedeki şehirlerin caddelerinde kaçırıldılar ve 400 Yuan (£27) karşılığında fabrikalara ve maden ocaklarına satıldılar. Bu skandalla devlet liderlerinin hem yasaları ihlal ettiği hem de köle sahipleri ile işbirliği içine girdiği ortaya çıkmıştır.

“Karşılıksız her gün yaklaşık yirmi saat zorla tuğla taşıyan çalışanların arasında sadece sekiz yaşındaki küçük çocuklar da bulunmakta. Onlar çok az miktarda buharda pişirmiş ekmek ve su ile yaşadı, etraftaki köpekler ve gangsterlerin kontrolü altında ve gece kilitlendikleri çok pis barakalarda kaldı. Kurtarılan çoğu kişinin vücudunda yanıklar ve yedikleri dayaklardan çok fazla incinmeler tespit edildi.

“Geçen ay bu skandal ilk yayınlandıktan sonra, dört yüz ana-babadan oluşan bir grup internet üzerinden bir mektup yayınlayıp yetkililerden yardım istedi. Bir televizyon muhabiri de araştırma başlattı, bunun üzerine birkaç yüz çalışan serbest bırakıldı ve birkaç düzine çocuk bulundu.”

The Times sonra da, ”Fakat halk arasında korku da var, çünkü bazı ocak sahipleri çalışanları polis bulamasın diye başka yerlere taşıdılar.“ diye açıkladı.

“Geçen hafta sonu, Çin yetkilileri bu kötü haberleri durdurmak için bir talimat verdi. Gazetelere sadece devletin onayladığı haberleri yayınlayabilecekleri söylendi. Onlar Henan televizyonunun muhabiri Fu Zhenzhong’un işine son verdi. Fu Zhenzhong, 400 aileye internet üzerinden bir çağrı mektubu yayınlamalarını organize eden ve Shanxi’deki tuğla ocaklarını gizlice videoya çeken ve kayıp olan çocuklarının ana babalarına yardım eden kişidir.”

The International Herald Tribune gazetesi de ön sayfasında fotoğraflarıyla aynı haberi verdi. Haber’de şöyle yazıyor, “Bu skandalla ilgili internet üzerindeki öfkeleri ve skandalın gerçekleştiği bölgedeki Komünist Partisinin disiplinle ilgili yetkililerini çalışma saatlerinde kart oynarken gösteren fotoğraflarını da yayınladı. Salı günü Hongtong Kentinde çekilen bu fotoğraflar yerel yetkililer arasındaki ayartma ve tembelliği net bir şekilde göstermektedir, köle çalıştırma işlerinin devlet yetkililerinin koruması altında gerçekleştiği iddia edilmekte.”

“Araştırmalar sonucu çocukların çoğunun ailesinin güney Shanxi’deki dağ bölgelerinden olduğu tespit edildi. 400 anna-babayı temsil eden bir grup internet üzerinden 1,000 çocuk tutulduğunu iddia eden açık bir mektup yayınladı ve devlet liderlerinin onların araştırma yapmalarını engellemeye çalışmasını kınadılar.”

“Shanxi’deki bir köyün Komünist Parti şube sekreteri olan Wang Dongji’nin oğlunun otuz iki kişinin günde on dört saatten fazla zorla çalıştırıldığı, dövüldüğü ve aç bırakıldığı bir ocağın sahibi olduğu tespit edildiğinden devlet tarafından da soruşturma başlatıldı.

Here is the article in English language:
http://en.clearharmony.net/articles/a40120-article.html

Clearharmony'de yayınlanan tüm makaleleri kopyalayabilir ya da çıktı alabilirsiniz, fakat lütfen kaynak belirtiniz.