Fransa: İnsan Hakları Meşalesi Fransız Basınında Geniş Ölçüde Yer Aldı

Gazeteler

22 Ağustos 2007’de Fransa’daki üç büyük gazeteden biri olan ve dünyada Fransızca konuşan diğer ülkelere de dağıtımı yapılan Libération gazetesi, 8 Ağustos’ta Atina’da başlatılan ve 18 Ağustos’ta Almanya’ya ulaşan İnsan Hakları Meşalesi Turu olayı ile ilgili üç buçuk sayfalık bir makale yayınladı.

Makale de Çin rejiminin Atina’daki İnsan Hakları Ateşini söndürmeye çalıştığını ve Yunan polisinin Çinli yetkililerin baskılarına açık bir karşılık vermediğinden bahsedildi.

Gazeteci Pekin’deki Olimpiyat Oyunlarına hazırlanan rejimin Çin’deki durumu “parlak bir resim gibi göstermek” istediğini ancak sırf bu yüzden Çinlilere özellikle de Falun Gong hareketine daha fazla zulmetmekte olduğunu açıkladı.

Makale ayrıca rejimi canlı Falun Gong uygulayıcılarından organlarını toplamakla suçladı.

Ulusal Televizyon

Kültürel Halk Kanalı olan Fransız-Alman televizyonu ARTE, 18 Ağustos’taki akşam haber bülteninde Berlin’deki İnsan Hakları Meşalesi Turu töreniyle ilgili on dakikalık bir haber yayınladı.

10 Ağustos’ta Ulusal Televizyon Grubu CANAL+’nın bilgi kanalı olan I-TELE, İnsan Hakları Meşalesi Turuyla ilgili bir haber yayınladı ve bu haberi her gün 15 dakika tekrar yayınladı.

Radyo

Uluslararası yayın yapan Radio France 20 Ağustos saat 13:50’de İnsan Hakları Meşalesi Turu röportajını yayınladı.

Diğer bir ulusal halk radyo istasyonu France Culture, 16 Ağustos’taki akşam 6:00 canlı haber bülteninde olaya yer verdi.

Bir başka ulusal radyo kanalı olan RMC de olayla ilgili olumlu ifadelere yer verdi.

8 Ağustos’ta ulusal radyo Europe 1, tüm gün devam Olimpiyat Oyunları özel yayınında İnsan Hakları
Meşalesi Turuna da yer verdi.

Here is the article in English language:
http://en.clearharmony.net/articles/a40916-article.html

Clearharmony'de yayınlanan tüm makaleleri kopyalayabilir ya da çıktı alabilirsiniz, fakat lütfen kaynak belirtiniz.